warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کافئین و سلامتی ما
#1
هرروزه میلیاردها نفر حداقل یک لیوان قهوه می نوشند و تعدادی از آنها حتما به این فکر میکنند که آیا قهوه برای آن ها خوب است یا خیر. تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که بطور قطع، نوشیدن 4 یا 5 فنجان قهوه ( اسپرسو ) در روز هیچ گونه ضرری به همراه ندارد.

 امروزه، در آخرین مقالات مربوط به قهوه که در مجلات معتبر پزشکی جهان چاپ شده است، فرضیه تاثیر مستقیم قهوه بر روی بیماری های قلبی، سرطان، مشکلات بارداری، اختلال در تغذیه با شیر مادر و پوکی استخوان و کلسترول را به صورت کاملا علمی رد کرده اند.

[تصویر:  22b02b8e-f19b-45a1-9f23-aeef09dcbd39.jpg]

در دهه هشتاد، تحقیقات جدی در باره اثرات نوشیدن قهوه برروی سلامتی مردم آغاز گردید و نتیجه قابل پیش بینی، رهایی قهوه از داستان های هراس آفرین، مخصوصاً شایعات بسیاری پیرامون کافئین بود. اطلاعاتی براساس تجارب غلط افراد باعث گمراهی ما در این زمینه می شود. اگر ما به تنوع قهوه و تفاوت شخصیت های انواع آن و همین طور نحوه های متفاوت آماده سازی قهوه توجه کنیم، تجربه های فردی ما تحت تاثیر این پارامترها قرار می گیرد.

به طور مثال همان طور که ذکر شد یک شات اسپرسو مقدار بسیار کمتری کافئین نسبت به قهوه ای که از فیلتر آمریکایی رد میشود را داراست.

از آن جایی که کافئین قابلیت حل شدن در آب را دارد  و آب در تمام دانه ها به آسانی میگذرد به راحتی و به طور کامل توسط معده و قسمت های فوقانی دستگاه گوارش جذب میشود و توسط جریان خون به تمامی ارگان های بدن میرسد.

کافئین مدت زمان خیلی کمی درون بدن می ماند و خطر انباشته شدن آن دربدن وجود ندارد و بیشترین حد آن در خون متمرکز میشود و در چند ساعت به تدریج کاهش می یابد. برای اینکه بتوان نتیجه را مقایسه کرد دانشمندان تحقیقاتی انجام داده اند مبنی بر این که دفع کافئین نصف زمان هر ماده دیگری در خون زمان میبرد و به طور متوسط این عمل 4 ساعت طول میکشد.

از آنجائیکه کافئین رایج ترین ماده دارویی در جهان است، مهم است که بدانیم چه مقدار کافئین را باید استفاده کنیم. مهم ترین اثر کافئین بر روی سیستم اعصاب مرکزی، رفتار انسان و Adnosine ( ماده ای که توسط متابولیسم بدن تولید شده و خاصیت خواب آوری دارد) می باشد.

به این معنا که قهوه با خواب آلودگی مقابله می کند و هوشیاری را افزایش میدهد. هم چنین باعث تحریک دستگاه عصبی و ایجاد حس نشاط می شود.به تنفس کمک می کند و عمل هضم را بهبود می بخشد و باعث علائم گرسنگی می شود و برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

سلام جهان!:

- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب