2016/12/14، 09:38 PM
بالاخره کار خودت را کردی! بعد آنهمه بالا و پایین رفتن و مشورت کردن با این و آن و قهوه خوردن در کافههای مختلف و موشکافی منوها و در و دیوار و میز و صندلی، حالا آمادهای کافهی خودت را راه بیاندازی… همیشه عاشق این کار بودی. باریستاهایت را انتخاب کردهای و دنبال جای مناسب هم گشتهای و پول برای خرید تجهیزات کنار گذاشتهای و یک دکوراسیون خاص… اما… اسمش را چه گذاشتهای؟ اصلاً گزینهی خاصی مد نظر داری یا ماندهای از میان شش هفت تا اسم خوش رنگ و لعاب کدام را انتخاب کنی؟ شاید هم یک اسم خاص بوده که تحریکت کرده و سوق داده به سمت کافه راه انداختن… هر کجای این طیف که باشی بد نیست چند معیار و مسیر را بدانی.
پیش از هر چیز یک فنجان (یا اگر دوست داری لیوان!) قهوهی حسابی بریز چون برای فکر کردن به این موضوع و تصمیمگیری به حواس جمع نیاز داری.
نامگذاری کافه درست مانند هر کسب و کار دیگری، نقشی حیاتی در موفقیت کافه دارد. با نگاهی به کافههای موفق میبینی هستند کافههایی که با یک نام معمولی یا خنثی، به موفقیت رسیده باشند اما بسیاری از کافههای پررونق نامهای خوبی دارند. اما برای رسیدن به نام خوب چه باید کرد؟ چه مسیری را باید طی کرد؟ آیا همین کافی است که با دوستانتان در یک شبنشینی، نامهای دلخواهتان را پیشنهاد بدهید؟ میتوان حدس زد که هستند یکی دو نفر که بگویند «همیشه دلم میخواست کافهای داشته باشم و نامش را […] بگذارم.» البته که حس خوبی است. رسیدن به یک آرزوی قدیمی. اما راهاندازی یک کسبوکار چیزی بیش از تحقق یک تصویر دوستداشتنی است. به ویژه وقتی به شکست و انواع ضررهای مالی و روحی فکر کنی!
برخی رویکردهای رایج فعلی در انتخاب نام (دست کم در ایران) از این قراراند:
نامهای کوتاه و شیرین!
به گمان خیلیها نام باید کوتاه و ساده باشد و «دوستداشتنی». البته که گاهی نتایج خوبی هم حاصل شده اما نباید موفقیت نامهای کوتاه و ساده را صرفاً حاصل «کوتاه بودن و ساده بودن» آنها دانست.
با ما همراه باشید در ادامه این مطلب جذاب...
پیش از هر چیز یک فنجان (یا اگر دوست داری لیوان!) قهوهی حسابی بریز چون برای فکر کردن به این موضوع و تصمیمگیری به حواس جمع نیاز داری.
نامگذاری کافه درست مانند هر کسب و کار دیگری، نقشی حیاتی در موفقیت کافه دارد. با نگاهی به کافههای موفق میبینی هستند کافههایی که با یک نام معمولی یا خنثی، به موفقیت رسیده باشند اما بسیاری از کافههای پررونق نامهای خوبی دارند. اما برای رسیدن به نام خوب چه باید کرد؟ چه مسیری را باید طی کرد؟ آیا همین کافی است که با دوستانتان در یک شبنشینی، نامهای دلخواهتان را پیشنهاد بدهید؟ میتوان حدس زد که هستند یکی دو نفر که بگویند «همیشه دلم میخواست کافهای داشته باشم و نامش را […] بگذارم.» البته که حس خوبی است. رسیدن به یک آرزوی قدیمی. اما راهاندازی یک کسبوکار چیزی بیش از تحقق یک تصویر دوستداشتنی است. به ویژه وقتی به شکست و انواع ضررهای مالی و روحی فکر کنی!
برخی رویکردهای رایج فعلی در انتخاب نام (دست کم در ایران) از این قراراند:
نامهای کوتاه و شیرین!
به گمان خیلیها نام باید کوتاه و ساده باشد و «دوستداشتنی». البته که گاهی نتایج خوبی هم حاصل شده اما نباید موفقیت نامهای کوتاه و ساده را صرفاً حاصل «کوتاه بودن و ساده بودن» آنها دانست.
با ما همراه باشید در ادامه این مطلب جذاب...