2015/06/19، 03:26 PM
«نسپرسو» (NESPRESSO) نمایندگی یکی از نوآورانهترین فرآوردههای جدید شرکت سوئیسی«نستله»را به عهده دارد.این فرآورده در اصل،سیستمی است که به مشتریان امکان تهیه یک فنجان قهوه«اسپرسو» (ESPRESSO) را در خانه میدهد.این سیستم هرچند ظاهر و کارکردی ساده دارد،اما بیش از ده سال از وقت شرکت«نستله»را برای آمادهسازی خود گرفت.
سیستم از دو بخش تشکیل شده است:یک کپسول قهوه و یک دستگاه کپسول قهوه،محکم در آلومینیوم آببندی شده و محتوی آن ۵ گرم دانه بو داده و«پودر قهوه» (GROUND COFFEE) است.دستگاه نیز شامل چهار بخش است:یک دسته،مخزن آب،یک پمپ و یک سیستم حرارتی الکتریکی.این چهار بخش در یک پیکر،ریختهگری شده و شکل کلی دستگاه را تشکیل میدهند.
استفاده از سیستم«نسپرسو»آسان است. کپسول قهوه،درون دستگیرهای که متعاقبا در داخل ماشین جای میگیرد،تعبیه شده است. نحوه کار بدین صورت است که با قرار دادن دستگیره در ماشین،کپسول به شدت نفوذپذیر میشود.با فشار یک دکمه،فشار داخلی تنظیم میشود و بخار آب از میان کپسول عبور میکند و ما حصل کار،یک فنجان قهوه خامهای «اسپرسو»با کیفیتی عالی است.این محصول جدید در سال ۱۹۸۶ به بازار معرفی شد.
استراتژی اصلی اتخاذ شده توسط«نستله» راهاندازی یک فعالیت تجاری مشترک با شرکت توزیعکننده سوئیسی به نام«سویال»بود تا محصول جدید را به فروش برساند.در این فعالیت تجاری مشترک،فرض بر این بود که دستگاهها از یک شرکت سوئیسی دیگر به نام «ترمیکس»و کپسولهای قهوه از«نستله» خریداری شود و سپس عملیات توزیع و فروش در سیستمی همانند«قیمت واحد-تولید واحد» انجام شود.ادارات و رستورانها نیز به عنوان مشتریان در نظر گرفته شدند و یک بخش مجزا به نام نسپرسو اس ای» (NESPRESSO,S.A) با هدف حمایت از این فعالیت تجاری مشترک در «نستله»راهاندازی شد تا ضمن سرویسدهی، عملیات نگهداری و تعمیر را به عهده گیرد.
تا سال ۱۹۸۸ این طرح به اجرا درنیامد تا اینکه«پل گیلارد»ابتدا به عنوان مدیر تجاری «نسپرسو اس ای»و سپس در سمت مدیر عامل شرکت تخصصی قهوه نستله اس ای به صحنه آمد و با استراتژی جدیدی که در ۸۹-۱۹۸۸ معرفی کرد،عملکرد را دگرگون ساخت. به گونهای که آن را به عنوان یک بخش سودآور و رو به رشد در نستله مطرح کرد.
«گیلارد»در آنجا چندین تغییر ایجاد کرد. منتهی منطقی که او در کلیه اقدامات خود به کار میگرفت،در این خلاصه میشد که فعالیتهای مربوط به قهوه باید از امور مربوط به دستگاه تفکیک شود.از آنجا که«نستله»در کسب و کار دستگاه دخالت نداشت،او احساس کرد که باید فعالیتها خود را بر روی قهوه متمرکز سازد.او تولید دستگاه«نسپرسو»را به یک شرکت سازنده اصلی سوئیسی واگذار کرد که این شرکت بعدها با تامین قطعه برای بعضی دیگر از تولیدکنندگان همچون«گروپ ẓ(KRUPPS) ،«ناسیونال»، «ترمیکس»و«فیلیپس»کار ساخت را به آنها سپرد.
آنها به نوبه خود دستگاه«نسپرسو»را به خردهفروشان معتبری همچون«هارودز»، «گالریز»،«لافایت»و«بلومینگ دیل» میفروختند.این شرکتها تحت کنترل و نظارت «نسپرسو»مسئولیت داشتند که طرز کار دستگاه را نشان دهند،در مورد آن به تبلیغ بپردازند و سرانجام،این دستگاه را به دست مصرفکننده نهایی برسانند.همچنین این شرکاء،مسئولیت سرویسدهی،نگهداری و تعمیر ماشینها را به عهده داشتند.در عملیات تولید قهوه،مدت شراکت«سویال»به پایان رسیده بود و تمام فعالیتها به«نسپرسو اس ای»واگذار گردید که بعدها مجددا به شرکت تخصصی قهوه«نستله» تغییر نام داده و مصرفکننده هدف نیز از ادارات به خانوادهها تغییر یافت و پخش کپسولهای قهوه از طریق یک کلوپ سازماندهی شد؛هر مصرفکننده با خرید یک دستگاه،عضوی از کلوپ«نسپرسو»میشد.سفارشها هم از طریق تلفن یا فاکس به کلوپ میرسید و کپسولهای قهوه در عرض ۲۴ ساعت به منزل مصرفکنندگان ارسال میشد.
اخیرا این کلوپ،روزانه ۷۰۰ سفارش میگیرد و برنامههای جاهطلبانهای برای آینده در سر میپروراند.در این میان،آنچه چشمگیر است،خلق دو کالای جدید به منظور تامین نیازهای دو گروه مصرفکننده جدید یعنی ادارات و کاربران جوان اینترنت است.در نهایت، هدف غایی این کلوپ،دنبال کردن و در دست گرفتن بازارهای همگانی در سراسر جهان است.لینک خرید و اطلاعات بیشتر
سیستم از دو بخش تشکیل شده است:یک کپسول قهوه و یک دستگاه کپسول قهوه،محکم در آلومینیوم آببندی شده و محتوی آن ۵ گرم دانه بو داده و«پودر قهوه» (GROUND COFFEE) است.دستگاه نیز شامل چهار بخش است:یک دسته،مخزن آب،یک پمپ و یک سیستم حرارتی الکتریکی.این چهار بخش در یک پیکر،ریختهگری شده و شکل کلی دستگاه را تشکیل میدهند.
استفاده از سیستم«نسپرسو»آسان است. کپسول قهوه،درون دستگیرهای که متعاقبا در داخل ماشین جای میگیرد،تعبیه شده است. نحوه کار بدین صورت است که با قرار دادن دستگیره در ماشین،کپسول به شدت نفوذپذیر میشود.با فشار یک دکمه،فشار داخلی تنظیم میشود و بخار آب از میان کپسول عبور میکند و ما حصل کار،یک فنجان قهوه خامهای «اسپرسو»با کیفیتی عالی است.این محصول جدید در سال ۱۹۸۶ به بازار معرفی شد.
استراتژی اصلی اتخاذ شده توسط«نستله» راهاندازی یک فعالیت تجاری مشترک با شرکت توزیعکننده سوئیسی به نام«سویال»بود تا محصول جدید را به فروش برساند.در این فعالیت تجاری مشترک،فرض بر این بود که دستگاهها از یک شرکت سوئیسی دیگر به نام «ترمیکس»و کپسولهای قهوه از«نستله» خریداری شود و سپس عملیات توزیع و فروش در سیستمی همانند«قیمت واحد-تولید واحد» انجام شود.ادارات و رستورانها نیز به عنوان مشتریان در نظر گرفته شدند و یک بخش مجزا به نام نسپرسو اس ای» (NESPRESSO,S.A) با هدف حمایت از این فعالیت تجاری مشترک در «نستله»راهاندازی شد تا ضمن سرویسدهی، عملیات نگهداری و تعمیر را به عهده گیرد.
تا سال ۱۹۸۸ این طرح به اجرا درنیامد تا اینکه«پل گیلارد»ابتدا به عنوان مدیر تجاری «نسپرسو اس ای»و سپس در سمت مدیر عامل شرکت تخصصی قهوه نستله اس ای به صحنه آمد و با استراتژی جدیدی که در ۸۹-۱۹۸۸ معرفی کرد،عملکرد را دگرگون ساخت. به گونهای که آن را به عنوان یک بخش سودآور و رو به رشد در نستله مطرح کرد.
«گیلارد»در آنجا چندین تغییر ایجاد کرد. منتهی منطقی که او در کلیه اقدامات خود به کار میگرفت،در این خلاصه میشد که فعالیتهای مربوط به قهوه باید از امور مربوط به دستگاه تفکیک شود.از آنجا که«نستله»در کسب و کار دستگاه دخالت نداشت،او احساس کرد که باید فعالیتها خود را بر روی قهوه متمرکز سازد.او تولید دستگاه«نسپرسو»را به یک شرکت سازنده اصلی سوئیسی واگذار کرد که این شرکت بعدها با تامین قطعه برای بعضی دیگر از تولیدکنندگان همچون«گروپ ẓ(KRUPPS) ،«ناسیونال»، «ترمیکس»و«فیلیپس»کار ساخت را به آنها سپرد.
آنها به نوبه خود دستگاه«نسپرسو»را به خردهفروشان معتبری همچون«هارودز»، «گالریز»،«لافایت»و«بلومینگ دیل» میفروختند.این شرکتها تحت کنترل و نظارت «نسپرسو»مسئولیت داشتند که طرز کار دستگاه را نشان دهند،در مورد آن به تبلیغ بپردازند و سرانجام،این دستگاه را به دست مصرفکننده نهایی برسانند.همچنین این شرکاء،مسئولیت سرویسدهی،نگهداری و تعمیر ماشینها را به عهده داشتند.در عملیات تولید قهوه،مدت شراکت«سویال»به پایان رسیده بود و تمام فعالیتها به«نسپرسو اس ای»واگذار گردید که بعدها مجددا به شرکت تخصصی قهوه«نستله» تغییر نام داده و مصرفکننده هدف نیز از ادارات به خانوادهها تغییر یافت و پخش کپسولهای قهوه از طریق یک کلوپ سازماندهی شد؛هر مصرفکننده با خرید یک دستگاه،عضوی از کلوپ«نسپرسو»میشد.سفارشها هم از طریق تلفن یا فاکس به کلوپ میرسید و کپسولهای قهوه در عرض ۲۴ ساعت به منزل مصرفکنندگان ارسال میشد.
اخیرا این کلوپ،روزانه ۷۰۰ سفارش میگیرد و برنامههای جاهطلبانهای برای آینده در سر میپروراند.در این میان،آنچه چشمگیر است،خلق دو کالای جدید به منظور تامین نیازهای دو گروه مصرفکننده جدید یعنی ادارات و کاربران جوان اینترنت است.در نهایت، هدف غایی این کلوپ،دنبال کردن و در دست گرفتن بازارهای همگانی در سراسر جهان است.لینک خرید و اطلاعات بیشتر