warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

انجمن پیپ ایران فقط برای اعضای قدیمی و ثبت نام شده فعال است و عضو جدید نمی پذیرد
جهت ادامه فعالیت در انجمن سفر و پیپ
tripandpipe.com عضو شوید

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نام کافه‌ات را چه می‌خواهی بگذاری؟"2"
#1
الهام گرفتن از واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط
گاهی از نام‌های نوشیدنی‌ها و خوردنی‌ها الهام می‌گیرند. نام‌هایی تک-واژه‌ای یا ترکیب‌هایی که در آن‌ها از واژه‌هایی مانند لاته یا موکا استفاده می‌شود یا حتی ابزارها و اکسسوری‌هایی مانند فنجان و ماگ… تا یک جاهایی جواب می‌دهد اما از تکرار و کپی کردن و کلیشه باید دوری کرد! جداً دوری کنید! تکرار یک موفقیت لزوماً به موفقیت ختم نمی‌شود.
نام صاحب کافه
برخی داستان را شخصی می‌کنند! که خیلی هم بد نیست. کافه رضا یا پری و مریم و این‌ها اصلاً بد نیستند، فقط باید تلاش بسیاری شود که در ذهن‌ها بمانند، برند شوند. کافه رضا چه چیز را باید تداعی کند؟ رضا را؟ شخصیت رضا را؟ کدام بخش‌های شخصیت رضا را؟ به این‌ها فکر کنید.
جالب است بدانید که کافه‌ زنجیره‌ای «لمیز» نامش را از صاحب این برند – آرمین لمیع – گرفته است. (Lamy’s). همین‌طور کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای «امیرشکلات» که نام موسس خود یعنی امیر ناهید را بر سردر دارند.
کافه کجاست؟
روبروی پارک؟ ته یک کوچه‌ی بن بست قدیمی؟ سر چهارراه؟ از اسم و مختصات مکان کافه می‌توان برای نام‌گذاری‌اش استفاده کرد. اگر جای خوبی است چرا توی نام نیاید؟ بهترین نمونه‌ای که یادم می‌آید کافه نادری است!
نام‌های انتلکتوئل‌طوری!
هزار و یک دلیل وجود دارد که واردش نمی‌شویم. دلیل این که چرا هم نسل‌های من و یکی دو نسل قبل و بعد من، همگی تا این اندازه علاقه به کافه‌هایی با طعم کتاب و ادبیات و سیاست و کافکا دارند… البته که اصلاً هم بد نیست. برخی از این نام‌ها خیلی هم خوب درآمده‌اند و کافه‌های صاحب این نام‌ها هم خوب پاتوق شده‌اند، برخی هم نه. مهم این است که ادای چیزی را در نیاوریم که نیستیم. متوجه هستید؟
و البته رویکردهای کمرنگ و پررنگ دیگری هم هستند. مثلاً کپی نام‌های خارجی، یا نام شهرهای مختلف دنیا یا…
در نامگذاری هر کسب‌وکاری باید به چند معیار مهم توجه شود که در ادامه خواهد آمد. نکته‌ی مهم اینجاست که فضای به‌شدت رقابتی کافه و کافه‌داریِ این روزها، اهمیتِ داشتن یک نام جذاب و محرک را چند برابر کرده است. نامی که دست کم در میان چند انتخاب نخست ذهن مخاطب قرار بگیرد.
ادامه دارد...

سلام جهان!:

- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب