2017/02/10، 05:04 PM
معامله مستقیم و افزایش کیفیت قهوه
این تجربیات هیچگاه بدون بهکارگیری روش معامله مستقیم (Direct Trade) امکانپذیر نبودهاند. تردیدی نیست که ارتباط هرچه بیشتر روسترهای قهوه و کشاورزان، به بهبود کیفیت محصول قهوه خواهد انجامید. تولیدکنندگان قهوه و کشاورزان، گوشبهزنگ روستریها هستند تا ببینند چه قهوهای در بازار محبوب شده؛ از طرف دیگر، روسترهای تخصصی قهوه که همواره در پی ارائهی قهوههای تک خاستگاه جدید به مشتریان خود هستند، میتوانند بهراحتی تولیدکنندگان مطرح قهوه را شناسایی کرده و از آنها بیاموزند.
روستریهای قهوه و خریداران قهوه سبز با سرکشیهای منظم به مزارع قهوه، دانش و تجربهی ارزشمندی بهدست میآورند. در واقع این روزها بسیاری از روسترهای تخصصی (Specialty Roaster)، اطلاعات دستاولی درباره تاثیر شیوههای کشت و فرآوری قهوه بر دانه قهوه در اختیار دارند. کشاورزان، خریداران و روسترهای قهوه همگی در کنار هم شاید بالغ بر ۱۰۰ نوع قهوه را در روز کاپ (Cupping) میکنند تا بتوانند ارزیابی دقیقی در خصوص پروفایل قهوههای مختلف با روشهای فرآوری متفاوت بهدست آورند و برگههای کاپینگ را با هم مقایسه کنند. در نتیجه این تبادل اطلاعات و معاملات قهوه، مصرفکنندگان نیز به دایرهی گستردهتری از انواع قهوههای مختلف دسترسی پیدا میکنند.
اما در این میان تنها تولیدکنندگان و روسترهای قهوه نیستند که نقشی مهم بازی میکنند؛ مشتریان و مصرفکنندگان نیز در این معادله در موقعیت تاثیرگذاری قرار گرفتهاند. میپرسید، چطور؟ با استقبال و تصدیقِ کیفیتِ قهوه برتر و باکیفیت و مرغوب!
"گیلاس سالم و سلامت قهوه زیرگونهی پاکامارا در انتظار برداشت – Credit: Lechuza Cafe"
جورج رائول ریورا از تولیدکنندگان قهوه در ال سالوادور میگوید:
«بازخوردی که مشتریان از این تجربهی شگفت قهوهنوشیشان ارائه میدهند بسیار تاثیرگذار است. آنها با این کار در واقع از تلاش بیوقفهی کشاورزان قدردانی میکنند و آنها را به کار سختتر و تولید مطلوبتر ترغیب میکنند. این موضوع از نظر مالی نیز برای کشاورزان حائز اهمیت است. وقتی که کشاورز، قهوه باکیفیتتری ارائه میدهد و از آن طرف مشتری نهایی – پیوسته – محصول مرغوبتری طلب میکند، روسترها متقاعد میشوند که قیمت منصفانهتری در ازای محصول ناب کشاورزان قهوه به آنها پیشنهاد دهند.»
پس دفعهی بعدی که در یکی از کافههای موج سومی، قهوه تخصصی (specialty coffee) سفارش میدهید، به یاد آورید که با پولی که پرداخت میکنید، شما هم در ارائه قهوهای با کیفیت بالاتر و به تبع آن ایجاد کسبوکاری عادلانهتر بین کشاورزان و تولیدکنندگان نقش مهمی بازی میکنید.
احساس بینظیری دارد؛ مگر نه؟
با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید...
سلام جهان!:
- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
این تجربیات هیچگاه بدون بهکارگیری روش معامله مستقیم (Direct Trade) امکانپذیر نبودهاند. تردیدی نیست که ارتباط هرچه بیشتر روسترهای قهوه و کشاورزان، به بهبود کیفیت محصول قهوه خواهد انجامید. تولیدکنندگان قهوه و کشاورزان، گوشبهزنگ روستریها هستند تا ببینند چه قهوهای در بازار محبوب شده؛ از طرف دیگر، روسترهای تخصصی قهوه که همواره در پی ارائهی قهوههای تک خاستگاه جدید به مشتریان خود هستند، میتوانند بهراحتی تولیدکنندگان مطرح قهوه را شناسایی کرده و از آنها بیاموزند.
روستریهای قهوه و خریداران قهوه سبز با سرکشیهای منظم به مزارع قهوه، دانش و تجربهی ارزشمندی بهدست میآورند. در واقع این روزها بسیاری از روسترهای تخصصی (Specialty Roaster)، اطلاعات دستاولی درباره تاثیر شیوههای کشت و فرآوری قهوه بر دانه قهوه در اختیار دارند. کشاورزان، خریداران و روسترهای قهوه همگی در کنار هم شاید بالغ بر ۱۰۰ نوع قهوه را در روز کاپ (Cupping) میکنند تا بتوانند ارزیابی دقیقی در خصوص پروفایل قهوههای مختلف با روشهای فرآوری متفاوت بهدست آورند و برگههای کاپینگ را با هم مقایسه کنند. در نتیجه این تبادل اطلاعات و معاملات قهوه، مصرفکنندگان نیز به دایرهی گستردهتری از انواع قهوههای مختلف دسترسی پیدا میکنند.
اما در این میان تنها تولیدکنندگان و روسترهای قهوه نیستند که نقشی مهم بازی میکنند؛ مشتریان و مصرفکنندگان نیز در این معادله در موقعیت تاثیرگذاری قرار گرفتهاند. میپرسید، چطور؟ با استقبال و تصدیقِ کیفیتِ قهوه برتر و باکیفیت و مرغوب!
"گیلاس سالم و سلامت قهوه زیرگونهی پاکامارا در انتظار برداشت – Credit: Lechuza Cafe"
جورج رائول ریورا از تولیدکنندگان قهوه در ال سالوادور میگوید:
«بازخوردی که مشتریان از این تجربهی شگفت قهوهنوشیشان ارائه میدهند بسیار تاثیرگذار است. آنها با این کار در واقع از تلاش بیوقفهی کشاورزان قدردانی میکنند و آنها را به کار سختتر و تولید مطلوبتر ترغیب میکنند. این موضوع از نظر مالی نیز برای کشاورزان حائز اهمیت است. وقتی که کشاورز، قهوه باکیفیتتری ارائه میدهد و از آن طرف مشتری نهایی – پیوسته – محصول مرغوبتری طلب میکند، روسترها متقاعد میشوند که قیمت منصفانهتری در ازای محصول ناب کشاورزان قهوه به آنها پیشنهاد دهند.»
پس دفعهی بعدی که در یکی از کافههای موج سومی، قهوه تخصصی (specialty coffee) سفارش میدهید، به یاد آورید که با پولی که پرداخت میکنید، شما هم در ارائه قهوهای با کیفیت بالاتر و به تبع آن ایجاد کسبوکاری عادلانهتر بین کشاورزان و تولیدکنندگان نقش مهمی بازی میکنید.
احساس بینظیری دارد؛ مگر نه؟
با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید...
سلام جهان!:
- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...